Σε έντονο κλίμα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση της διακομματικής επιτροπής στο υπουργείο Οικονομικών για τη φορολογία των ακινήτων και τον ενιαίο φόρων επ' αυτών, που θα ισχύσει από το 2014.
Η συνεδρίαση ολοκληρώθηκε χωρίς οριστικό αποτέλεσμα με μια καταρχήν συμφωνία...
για τ η μη φορολόγηση των κατ΄επάγγελμα αγροτών, ενώ το ραντεβού δόθηκε για την επόμενη Τρίτη όπου εκτιμάται ότι θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις ειδικά και για το αφορολόγητο για το οποίο δεν επήλθε καμία συμφωνία.
Παράλληλα αποφασίστηκε η διεύρυνση της φορολογικής βάσης, προκειμένου να καλυφθεί το κενό που θα δημιουργηθεί από την εξαιρέση των επαγγελματιών αγροτών.
Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να υπαχθούν στο νέο φόρο αυθαίρετα κτίσματα, κατοικίες που δεν είχαν δηλωθεί και τις οποίες έχει εντοπίσει το υπουργείο Οικονομικών, γή πεδα, καθώς και όλα τα ακίνητα των νομικών προσώπων.
Εξάλλου, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ έχουν εκφράσει τις ενστάσεις τους στο ζήτημα φορολόγησης των αγροτεμαχίων ειδικά αυτά των επαγγελματιών αγροτών για τα οποία ζητούν να υπάρξει διαχωρισμός. Από την πλευρά του το υπουργείο Οικονομικών εκτιμά πως αν τελικά εξαιρεθούν από τον ενιαίο φόρο ακινήτων οι αγροτικές εκτάσεις γης τότε θα δημιουργηθεί «κενό» το οποίο θα πρέπει να καλυφθεί με υψηλότερη φορολόγηση των αστικών ακινήτων, από τα οποία ήδη αναζητούνται επιπλέον 700 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αρχική πρόταση, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για την είσπραξη 3,1 δισ. ευρώ ετησίως από τον ενιαίο φόρο.
Οι προτάσεις του υπουργείου Οικονομικών
Σύμφωνα με το τελευταίο σενάριο της διακομματικής επιτροπής για τη φορολόγηση των αγροτεμαχίων προβλέπεται η επιβολή φόρου 10-12 ευρώ κατά μέσο όρο ανά στρέμμα. Το ύψος του φόρου θα διαφοροποιείται ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε εδαφικής έκτασης και συγκεκριμένα εάν η περιοχή είναι καλλιεργήσιμη ή μη καλλιεργήσιμη, αρδευόμενη ή μη αρδευόμενη, παραθαλάσσια ή μ η, κοντά σε εθνική ή επαρχιακή οδό, μονοετής ή πολυετής καλλιέργεια και πεδινή, ορεινή ή ημιορεινή ζώνη. Ειδικά για τα αγροτεμάχια των κατ' επάγγελμα αγροτών προτείνεται η εφαρμογή χαμηλότερων συντελεστών με στρεμματικό όριο.
Οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ
Το ΠΑΣΟΚ υποστηρίζει ότι είναι επιβεβλημένο να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που απορρέουν από τον κατακερματισμό της φορολογίας επί της ακίνητης περιουσίας και να προχωρήσουμε σε εξορθολογισμό της φορολογίας ακινήτων. Η φορολόγηση πρέπει να γίνεται με έναν ενιαίο φόρο, ο οπο� �ος θα χαρακτηρίζεται από δικαιότερη κατανομή μεταξύ των υπόχρεων.
Ο νέος φόρος πρέπει να:
(α) Είναι προοδευτικός σε ό,τι αφορά τη φορολογική επιβάρυνση των Φυσικών Προσώπων. Προτείνουμε την θέσπιση ενός αφορολόγητου κατ' άτομο και οι φορολογικοί συντελεστές να αυξάνονται όσο αυξάνεται η φορολογητέα ύλη. Έτσι, με το φόρο αυτό να συμμετέχουν στα βάρη περισσότερο οι πιο εύπορες ομάδες του πληθυσμού.
(β) Διασφαλίζει τον εξορθολογισμό στη φορολόγηση των Νομικών Προσώπων λαμβάνοντας υπόψη το είδος χρήσης κάθε ακινήτου. Στο πλ� �ίσιο αυτό επανεξετάζονται όλα τα ειδικά φορολογικά καθεστώτα.
Ειδικότερα προτείνεται:
1) Φυσικά Πρόσωπα: Kαθιέρωση αφορολόγητου στις 50 χιλ ευρώ. Θέσπιση προοδευτικής φορολογικής κλίμακας με 8 έως 10 φορολογικούς συντελεστές από 1 τοις χιλίοις μετά τις 50.000 και ανώτερος συντελεστής 2% για αντικειμενικές αξίες από 3 εκ και πάνω.
2) Νομικά πρόσωπα.
Θέσπιση 4 συντελεστών:
Α) Κερδοσκοπικού χαρακτήρα ιδιοχρησιμοποιούμενα κτίσματα 2 τοις χιλίοις.
Β) Για ιδιοχρησιμοποιούμενα κτίσματα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα 1 τοις χιλίοις .
Γ) Αξία ιδιοχρησιμοποιούμενων οικοπέδων κερδοσκοπικού χαρακτήρα 6 τοις χιλίοις.
Δ) Μη κερδοσκοπικού 3 τοις χιλίοις (Λατρευτικοί, πολιτιστικοί χώροι εξαιρούνται).
Ε) Αξία ακινήτων που εκμισθώνονται: 6 τοις χιλίοις κερδοσκοπικού χαρακτήρα, 3 τοις χιλίοις μη κερδοσκοπικού.
3) Αγροτεμάχια. Προτείνουμε τη διάκριση στους κατ' επάγγελμα αγρότες (περίπου 250 χιλ) και στους μη (περίπου 500 χιλ). Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ είναι η φορολόγηση των αγροτεμαχίων να γίνεται στη βάση ενός συστήματος αντικειμενικών αξιών με πρόβλεψη για αφορολόγητο μ ε βάση έκταση και αξία.
Για την περίπτωση που οι υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών δεν είναι σε θέση να προσδιορίσουν έγκαιρα τις αντικειμενικές αξίες των αγροτεμαχίων - παρά το γεγονός ότι οι συζητήσεις για την διεύρυνση της φορολογικής βάσης γίνονται από την προηγούμενη χρονιά - τότε για την μεταβατική περίοδο του 2014 μπορεί να εξεταστεί η περίπτωση της φορολόγησης κατά στρέμμα αλλά όχι με ενιαίο ποσό όπως πρότεινε το Υπουργείο Οικονομικών. Προτείνουμε να γίνει διάκριση με βάση κριτήρια για τα αγροτεμάχια όπως για παράδειγ� �α αν είναι καλλιεργήσιμα (αρδεύσιμα η μη, κοντά σε εθνικές οδούς η όχι, παραθαλάσσια η μη, χρησιμοποιούνται για μονοετή καλλιέργεια η πολυετή, πεδινά, ημιορεινά η ορεινά) η μη καλλιεργήσιμα (βοσκότοποι, δασικά).
Οι προτάσεις της ΔΗΜΑΡ
Η Δημοκρατική Αριστερά με επιστολή που έχει αποστείλει από τις 14/02/2013 στον Υπουργό Οικονομικών κ. Στουρνάρα και στα μέλη της διακομματικής επιτροπής που επεξεργάζεται το νέο τρόπο φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας είχε επισημάνει:
Α. Γενικά χαρακτηριστικά του νέου φόρου
Σύμφωνα μ� � την προγραμματική συμφωνία των τριών κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση συνεργασίας, αλλά και την πρόσφατη συμφωνία των πολιτικών αρχηγών, συνιστά προτεραιότητα ο εξορθολογισμός της φορολογίας ακίνητης περιουσίας και η αντικατάσταση των Έκτατων Τελών και του ΦΑΠ με έναν ενιαίο φόρο, ο οποίος θα χαρακτηρίζεται από δικαιότερη κατανομή ανάμεσα στον πληθυσμό και διεύρυνση της φορολογικής βάσης. Για την ΔΗΜ.ΑΡ. τα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά του νέου φόρου πρέπει να είναι: (α) Ισχυρή προοδευτικότητα σε ό,τι αφορά τη φορολογική επιβάρ υνση των Φυσικών Προσώπων. Η αναλογική φορολογική επιβάρυνση αυξάνει όσο αυξάνει η περιουσία του φορολογούμενου. (β) Διεύρυνση της φορολογικής βάσης. Στο νέο φόρο εντάσσεται το σύνολο της ακίνητης περιουσίας φυσικών και νομικών προσώπων, δηλαδή εντάσσονται και τα αγροτεμάχια και μεγάλες εκτάσεις οι οποίες φοροαπαλλάσονταν. (γ) Εξορθολογισμός του συστήματος σε ό,τι αφορά τη φορολόγηση των Νομικών Προσώπων. Το νέο σύστημα πρέπει να ευνοεί την υγιή επιχειρηματικότητα, να αντιμετωπίζει θετικά τις δραστηριότητες κοινωνικού χαρακτήρα κα� � να θέτει περιορισμούς στην προσπάθεια φοροαποφυγής.
Β. Φορολογία ακίνητης περιουσίας εντός σχεδίου
1. Για την εντός σχεδίου ακίνητη περιουσία πρέπει να τεθεί αφορολόγητο τουλάχιστον 50.000€. 2. Ο φορολογικός συντελεστής του πρώτου κλιμακίου (50.000-100.000€) δεν μπορεί να υπερβαίνει το 0,15% 3. Ο ανώτερος φορολογικός συντελεστής δεν μπορεί να είναι χαμηλότερος από 1,5% 4. Τα νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν κίνδυνο φτώχειας πρέπει να εξαιρούνται από την καταβολή του φόρου.
Γ. Φορολογία αγροτεμαχίων
1. Τα αγροτεμάχια διαχωρίζον� �αι σε (α) μη αγροτικά και (β) αγροτικά 2. Τα μη αγροτικά (κατηγορία α) φορολογούνται ως εξής: Η αντικειμενική αξία απομειώνεται κατά 50% και προστίθεται στην ακίνητη περιουσία εντός σχεδίου. Π.χ.: ιδιοκτήτης ενός διαμερίσματος 100 χιλ. € και ενός αγροτεμαχίου που δεν καλλιεργείται αξίας 100 χιλ. € θα φορολογηθεί με την κλίμακα των εντός σχεδίου για 150 χιλ. € 3. Τα αγροτικά φορολογούνται σε άλλη κλίμακα με τα εξής χαρακτηριστικά: (α) Αφορολόγητο όριο = 20-30.000€ (β) Μικρότερους φορολογικούς συντελεστές για μεγαλύτερου εύρους κλιμάκια. 4. Κατ' εξαίρεση και λόγω τεχνικών δυσκολιών που σχετίζονται με την ακριβή αποτύπωση της αξίας των αγροτεμαχίων, η ΔΗΜ.ΑΡ. μπορεί να αποδεχτεί η φορολόγηση των αγροτεμαχίων για το 2014 να γίνει βάσει της στρεμματικής έκτασης υπό τις παρακάτω προϋποθέσεις: (α) θα υπάρξει διαφοροποίηση της επιβάρυνσης βάσει του τύπου της φορολογούμενης έκτασης (αγροτική καλλιέργεια, χέρσο, δασική έκταση κ.ο.κ.) (β) ενδεχόμενη επιβάρυνση σε σχέση με την φορολογική υποχρέωση του 2014 (για την ίδια ακίνητη περιουσία) θα διορθωθεί μέσψ του συμψηφισμού του πλεονάζοντος ποσού με τη ν φορολογική υποχρέωση της χρήσης του 2015.
Δ. Φορολογία νομικών προσώπων
1. Η ιδιοχρησιμοποιούμενη ακίνητη περιουσία των Νομικών Προσώπων (κτίσματα και γήπεδα) φορολογείται με συντελεστή 0,2%. 2. Η λοιπή ακίνητη περιουσία των ΝΠ φορολογείται με συντελεστή 0,6%. 3. Η φορολογική αντιμετώπιση των νομικών προσώπων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα αναπροσαρμόζεται αντίστοιχα (στο 50% της φορολόγησης των κερδοσκοπικών ΝΠ).
Η συνεδρίαση ολοκληρώθηκε χωρίς οριστικό αποτέλεσμα με μια καταρχήν συμφωνία...
για τ η μη φορολόγηση των κατ΄επάγγελμα αγροτών, ενώ το ραντεβού δόθηκε για την επόμενη Τρίτη όπου εκτιμάται ότι θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις ειδικά και για το αφορολόγητο για το οποίο δεν επήλθε καμία συμφωνία.
Παράλληλα αποφασίστηκε η διεύρυνση της φορολογικής βάσης, προκειμένου να καλυφθεί το κενό που θα δημιουργηθεί από την εξαιρέση των επαγγελματιών αγροτών.
Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να υπαχθούν στο νέο φόρο αυθαίρετα κτίσματα, κατοικίες που δεν είχαν δηλωθεί και τις οποίες έχει εντοπίσει το υπουργείο Οικονομικών, γή πεδα, καθώς και όλα τα ακίνητα των νομικών προσώπων.
Εξάλλου, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ έχουν εκφράσει τις ενστάσεις τους στο ζήτημα φορολόγησης των αγροτεμαχίων ειδικά αυτά των επαγγελματιών αγροτών για τα οποία ζητούν να υπάρξει διαχωρισμός. Από την πλευρά του το υπουργείο Οικονομικών εκτιμά πως αν τελικά εξαιρεθούν από τον ενιαίο φόρο ακινήτων οι αγροτικές εκτάσεις γης τότε θα δημιουργηθεί «κενό» το οποίο θα πρέπει να καλυφθεί με υψηλότερη φορολόγηση των αστικών ακινήτων, από τα οποία ήδη αναζητούνται επιπλέον 700 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αρχική πρόταση, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για την είσπραξη 3,1 δισ. ευρώ ετησίως από τον ενιαίο φόρο.
Οι προτάσεις του υπουργείου Οικονομικών
Σύμφωνα με το τελευταίο σενάριο της διακομματικής επιτροπής για τη φορολόγηση των αγροτεμαχίων προβλέπεται η επιβολή φόρου 10-12 ευρώ κατά μέσο όρο ανά στρέμμα. Το ύψος του φόρου θα διαφοροποιείται ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε εδαφικής έκτασης και συγκεκριμένα εάν η περιοχή είναι καλλιεργήσιμη ή μη καλλιεργήσιμη, αρδευόμενη ή μη αρδευόμενη, παραθαλάσσια ή μ η, κοντά σε εθνική ή επαρχιακή οδό, μονοετής ή πολυετής καλλιέργεια και πεδινή, ορεινή ή ημιορεινή ζώνη. Ειδικά για τα αγροτεμάχια των κατ' επάγγελμα αγροτών προτείνεται η εφαρμογή χαμηλότερων συντελεστών με στρεμματικό όριο.
Οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ
Το ΠΑΣΟΚ υποστηρίζει ότι είναι επιβεβλημένο να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που απορρέουν από τον κατακερματισμό της φορολογίας επί της ακίνητης περιουσίας και να προχωρήσουμε σε εξορθολογισμό της φορολογίας ακινήτων. Η φορολόγηση πρέπει να γίνεται με έναν ενιαίο φόρο, ο οπο� �ος θα χαρακτηρίζεται από δικαιότερη κατανομή μεταξύ των υπόχρεων.
Ο νέος φόρος πρέπει να:
(α) Είναι προοδευτικός σε ό,τι αφορά τη φορολογική επιβάρυνση των Φυσικών Προσώπων. Προτείνουμε την θέσπιση ενός αφορολόγητου κατ' άτομο και οι φορολογικοί συντελεστές να αυξάνονται όσο αυξάνεται η φορολογητέα ύλη. Έτσι, με το φόρο αυτό να συμμετέχουν στα βάρη περισσότερο οι πιο εύπορες ομάδες του πληθυσμού.
(β) Διασφαλίζει τον εξορθολογισμό στη φορολόγηση των Νομικών Προσώπων λαμβάνοντας υπόψη το είδος χρήσης κάθε ακινήτου. Στο πλ� �ίσιο αυτό επανεξετάζονται όλα τα ειδικά φορολογικά καθεστώτα.
Ειδικότερα προτείνεται:
1) Φυσικά Πρόσωπα: Kαθιέρωση αφορολόγητου στις 50 χιλ ευρώ. Θέσπιση προοδευτικής φορολογικής κλίμακας με 8 έως 10 φορολογικούς συντελεστές από 1 τοις χιλίοις μετά τις 50.000 και ανώτερος συντελεστής 2% για αντικειμενικές αξίες από 3 εκ και πάνω.
2) Νομικά πρόσωπα.
Θέσπιση 4 συντελεστών:
Α) Κερδοσκοπικού χαρακτήρα ιδιοχρησιμοποιούμενα κτίσματα 2 τοις χιλίοις.
Β) Για ιδιοχρησιμοποιούμενα κτίσματα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα 1 τοις χιλίοις .
Γ) Αξία ιδιοχρησιμοποιούμενων οικοπέδων κερδοσκοπικού χαρακτήρα 6 τοις χιλίοις.
Δ) Μη κερδοσκοπικού 3 τοις χιλίοις (Λατρευτικοί, πολιτιστικοί χώροι εξαιρούνται).
Ε) Αξία ακινήτων που εκμισθώνονται: 6 τοις χιλίοις κερδοσκοπικού χαρακτήρα, 3 τοις χιλίοις μη κερδοσκοπικού.
3) Αγροτεμάχια. Προτείνουμε τη διάκριση στους κατ' επάγγελμα αγρότες (περίπου 250 χιλ) και στους μη (περίπου 500 χιλ). Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ είναι η φορολόγηση των αγροτεμαχίων να γίνεται στη βάση ενός συστήματος αντικειμενικών αξιών με πρόβλεψη για αφορολόγητο μ ε βάση έκταση και αξία.
Για την περίπτωση που οι υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών δεν είναι σε θέση να προσδιορίσουν έγκαιρα τις αντικειμενικές αξίες των αγροτεμαχίων - παρά το γεγονός ότι οι συζητήσεις για την διεύρυνση της φορολογικής βάσης γίνονται από την προηγούμενη χρονιά - τότε για την μεταβατική περίοδο του 2014 μπορεί να εξεταστεί η περίπτωση της φορολόγησης κατά στρέμμα αλλά όχι με ενιαίο ποσό όπως πρότεινε το Υπουργείο Οικονομικών. Προτείνουμε να γίνει διάκριση με βάση κριτήρια για τα αγροτεμάχια όπως για παράδειγ� �α αν είναι καλλιεργήσιμα (αρδεύσιμα η μη, κοντά σε εθνικές οδούς η όχι, παραθαλάσσια η μη, χρησιμοποιούνται για μονοετή καλλιέργεια η πολυετή, πεδινά, ημιορεινά η ορεινά) η μη καλλιεργήσιμα (βοσκότοποι, δασικά).
Οι προτάσεις της ΔΗΜΑΡ
Η Δημοκρατική Αριστερά με επιστολή που έχει αποστείλει από τις 14/02/2013 στον Υπουργό Οικονομικών κ. Στουρνάρα και στα μέλη της διακομματικής επιτροπής που επεξεργάζεται το νέο τρόπο φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας είχε επισημάνει:
Α. Γενικά χαρακτηριστικά του νέου φόρου
Σύμφωνα μ� � την προγραμματική συμφωνία των τριών κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση συνεργασίας, αλλά και την πρόσφατη συμφωνία των πολιτικών αρχηγών, συνιστά προτεραιότητα ο εξορθολογισμός της φορολογίας ακίνητης περιουσίας και η αντικατάσταση των Έκτατων Τελών και του ΦΑΠ με έναν ενιαίο φόρο, ο οποίος θα χαρακτηρίζεται από δικαιότερη κατανομή ανάμεσα στον πληθυσμό και διεύρυνση της φορολογικής βάσης. Για την ΔΗΜ.ΑΡ. τα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά του νέου φόρου πρέπει να είναι: (α) Ισχυρή προοδευτικότητα σε ό,τι αφορά τη φορολογική επιβάρ υνση των Φυσικών Προσώπων. Η αναλογική φορολογική επιβάρυνση αυξάνει όσο αυξάνει η περιουσία του φορολογούμενου. (β) Διεύρυνση της φορολογικής βάσης. Στο νέο φόρο εντάσσεται το σύνολο της ακίνητης περιουσίας φυσικών και νομικών προσώπων, δηλαδή εντάσσονται και τα αγροτεμάχια και μεγάλες εκτάσεις οι οποίες φοροαπαλλάσονταν. (γ) Εξορθολογισμός του συστήματος σε ό,τι αφορά τη φορολόγηση των Νομικών Προσώπων. Το νέο σύστημα πρέπει να ευνοεί την υγιή επιχειρηματικότητα, να αντιμετωπίζει θετικά τις δραστηριότητες κοινωνικού χαρακτήρα κα� � να θέτει περιορισμούς στην προσπάθεια φοροαποφυγής.
Β. Φορολογία ακίνητης περιουσίας εντός σχεδίου
1. Για την εντός σχεδίου ακίνητη περιουσία πρέπει να τεθεί αφορολόγητο τουλάχιστον 50.000€. 2. Ο φορολογικός συντελεστής του πρώτου κλιμακίου (50.000-100.000€) δεν μπορεί να υπερβαίνει το 0,15% 3. Ο ανώτερος φορολογικός συντελεστής δεν μπορεί να είναι χαμηλότερος από 1,5% 4. Τα νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν κίνδυνο φτώχειας πρέπει να εξαιρούνται από την καταβολή του φόρου.
Γ. Φορολογία αγροτεμαχίων
1. Τα αγροτεμάχια διαχωρίζον� �αι σε (α) μη αγροτικά και (β) αγροτικά 2. Τα μη αγροτικά (κατηγορία α) φορολογούνται ως εξής: Η αντικειμενική αξία απομειώνεται κατά 50% και προστίθεται στην ακίνητη περιουσία εντός σχεδίου. Π.χ.: ιδιοκτήτης ενός διαμερίσματος 100 χιλ. € και ενός αγροτεμαχίου που δεν καλλιεργείται αξίας 100 χιλ. € θα φορολογηθεί με την κλίμακα των εντός σχεδίου για 150 χιλ. € 3. Τα αγροτικά φορολογούνται σε άλλη κλίμακα με τα εξής χαρακτηριστικά: (α) Αφορολόγητο όριο = 20-30.000€ (β) Μικρότερους φορολογικούς συντελεστές για μεγαλύτερου εύρους κλιμάκια. 4. Κατ' εξαίρεση και λόγω τεχνικών δυσκολιών που σχετίζονται με την ακριβή αποτύπωση της αξίας των αγροτεμαχίων, η ΔΗΜ.ΑΡ. μπορεί να αποδεχτεί η φορολόγηση των αγροτεμαχίων για το 2014 να γίνει βάσει της στρεμματικής έκτασης υπό τις παρακάτω προϋποθέσεις: (α) θα υπάρξει διαφοροποίηση της επιβάρυνσης βάσει του τύπου της φορολογούμενης έκτασης (αγροτική καλλιέργεια, χέρσο, δασική έκταση κ.ο.κ.) (β) ενδεχόμενη επιβάρυνση σε σχέση με την φορολογική υποχρέωση του 2014 (για την ίδια ακίνητη περιουσία) θα διορθωθεί μέσψ του συμψηφισμού του πλεονάζοντος ποσού με τη ν φορολογική υποχρέωση της χρήσης του 2015.
Δ. Φορολογία νομικών προσώπων
1. Η ιδιοχρησιμοποιούμενη ακίνητη περιουσία των Νομικών Προσώπων (κτίσματα και γήπεδα) φορολογείται με συντελεστή 0,2%. 2. Η λοιπή ακίνητη περιουσία των ΝΠ φορολογείται με συντελεστή 0,6%. 3. Η φορολογική αντιμετώπιση των νομικών προσώπων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα αναπροσαρμόζεται αντίστοιχα (στο 50% της φορολόγησης των κερδοσκοπικών ΝΠ).
Πηγή: http://kafeneio-gr.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment